פעמים רבות הכתיבה היא הדבר האחרון שאנחנו מפנים לו זמן. עוד פגישה חשובה צצה, עוד שיחה עם לקוח, עוד חשיבה על שיתוף פעולה אפשרי. למרות שאנחנו יודעים כבר שהתוכן הוא המלך (ומעמדו רק ממשיך לעלות משנה לשנה, הנה תראו), ושיווק באמצעות תוכן הוא שיטת השיווק הכי נעימה, אנחנו עדיין דוחקים את הכתיבה עבור העסק שלנו לפינות הכי חשוכות ביום שלנו. למה זה קורה, ואיך ניתן להתגבר על זה?
התשובה הקלה היא – אם זה לא יהיה בלו"ז שלכם, נעוץ היטב ביומן ככל פגישה אחרת חשובה, זה פשוט לא יקרה. אם לא ניתן לכתיבה מקום של כבוד, איך היא תבין שהיא המלכה הבלתי מעורערת של השיווק?
למה חשוב כל כך להכניס את הכתיבה ללו"ז הקבוע שלנו?
- כשאנחנו מקצים למשימה זמן ביומן שלנו, אנחנו מתייחסים אליה ברצינות. אם הכתיבה עבור העסק, או פעולות של שיווק באמצעות תוכן, ייכנסו ללו"ז שלנו, הם יהפכו להיות חלק בלתי נפרד מהשיווק, מהעשייה שלנו. הפעולה הפשוטה של להכניס משימה ליומן, הופכת אותה מיד לפעולה ישימה, מוחשית ופרקטית. בדיוק באותו האופן שאנו מתייחסים לפגישות נעוצות ביומן, אנחנו מחנכים את עצמינו להתייחס ברצינות אל הכתיבה. והכתיבה ראויה שתתייחסו אליה ברצינות: שיווק באמצעות תוכן היא לא רק שיטת השיווק העדיפה עלי ועל עוד רבים אחרים, היא גם במגמת עליה משנה לשנה, היא אפקטיבית, ואפילו זולה יותר משיטות שיווק אחרות. עוד על המגמות בשיווק באמצעות תוכן, כאן.
- כשהכתיבה נמצאת ביומן היא מאפשרת לנו זמן פיתוח עסקי. אחד הערכים המוספים האהובים עלי מהכתיבה הוא ההתפתחות והלמידה שהיא מאלצת אותנו לעשות. על מנת לכתוב פוסט טוב, אנחנו יושבים, חושבים, מעלים רעיונות, מבצעים מחקר, ולבסוף עוסקים בתהליך היצירתי של להעלות הכל אל הכתב. בזמן הזה פיתחתם את המומחיות ואת העסק שלכם עוד קצת.
- זמן כתיבה הוא זמן של חיבור ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו, ואם הוא נעוץ ביומן, הרי ששדרגנו את החיבור הזה! הכתיבה האיכותית ובעלת הערך גורמת לנו לעצור את העיסוק בעצמנו ולעבור לצד השני, של הלקוח, על מנת לתת לו ידע, השראה, או כל תוכן שיכול לסייע לו. עוד על תוכן בעל ערך ויצירתו, כאן.
- כשהכתיבה נעוצה באופן קבוע ביומן, אנחנו מרגילים את עצמינו להתאמן בה עוד ועוד, מבלי להיכנע לתירוצים כמו: אין לי זמן (ואף פעם לא יהיה), אגיע לזה בסוף היום (לא קורה), או פשוט "מחר" (אהמ… ממש כמו הדיאטה המיוחלת). כשהכתיבה מקבלת מקום של כבוד ביומן, אנחנו נשקיע בה יותר, נתאמן בה ולכן גם נשפר אותה עוד ועוד.
- זמן של כתיבה עקבית, נעוץ ביומן, גורם לנו לשפר בעקביות את המיומנויות שלנו – הן של הכתיבה, הן של השיווק, ואפילו את אלה של ניהול הזמן.
- זמן המוקדש לכתיבה מרוכזת מאלץ ומלמד אותנו לעבוד בצורה יותר מסודרת – עם אסטרטגיית תוכן, רשימת רעיונות, חומרי לימוד וכד'. אם זה לא מגיע דרך דברים אחרים, הסדר בהחלט יכול לקרות דרך הכתיבה.
- והכי חשוב – אם זה לא יהיה ביומן, זה פשוט לא יקרה באופן מסודר ועקבי. המסר שאנחנו משדרים ללקוחות שלנו באמצעות כתיבה עקבית ומסודרת הוא שכך גם מתנהל העסק שלנו.
הכתיבה היא סוג של פלא שמשפיע עלינו בכל כך הרבה רמות ואופנים: זה מתחיל בשיפור מיומנויות ורבליות ותקשורתיות, ממשיך במיתוג שאנחנו בונים לעצמינו, ומסתיים במיקוד מדיטטיבי שהיא מאפשרת לנו. עוד על נפלאות הכתיבה, כאן.
אם עדיין לא הכנסתם את הכתיבה ליום יום שלכם, יש כל כך הרבה סיבות לעשות זאת. בין אם אלה דפי בוקר, כתיבה שיווקית או תראפויטית, אני מבטיחה לכם שהיא תעשה לכם טוב.
רוצים להתייעץ איתי על כתיבה עבור העסק שלכם? אשמח 😊
הנה עוד קצת על יצירת הרגלי כתיבה.
ספרו לי על הרגלי הכתיבה שלכם – מה עובד לכם, איך ומתי?
האם אתם מתנהלים בצורה מסודרת או הד הוק? האם יש לכם הרגלי כתיבה, או שאתם מתנהלים כל יום ביומו?
https://www.youtube.com/watch?v=Yicgrbe7gzw