ביום חמישי האחרון שמעתי הרצאות על שיווק באמצעות תוכן, במסגרת יום עיון. הן כל כך חיזקו את מה שאני חושבת על תוכן בבלוגים בכלל, ובבלוגים עסקיים בפרט, שהייתי חייבת לשתף אתכם בתובנות.
אז מסתבר שתוכן שיווקי אאוט, ותוכן בעל ערך – אין!
יוהו! כל מי ששמע אותי בשנה האחרונה בטח כבר קם מתוך שינה וממלמל "נתינה", "ערך" ושאר המנטרות שאני חוזרת עליהן שוב ושוב בסדנאות, בקורסים ובפוסטים שלי.
אז ככה. מסתבר שמידת האמון של אנשים במוסדות, בתקשורת, בממשלה וגם בחברות הגדולות יורדת ויורדת. לכן זה קצת מפתיע, אבל 78% מהצרכנים מעידים כי הם מאמינים לאתרים של חברות ומותגים (הרבה יותר מאשר לעיתונות, למשל).
כלומר – למרות שאנחנו יודעים שבאתרים שלהם הם מנסים למכור לנו, אנחנו מאמינים להם. בעיני זה נתון מדהים! יש שתי סיבות עיקריות לכך. האחת היא שכשאנחנו נמצאים באתר של חברה או מותג, אנחנו משוחררים מהמחשבה "האם זו פרסומת או שיווק?", ולכן יכולים פשוט ליהנות מהתוכן. הסיבה השניה היא שמותגים מובילים כבר הבינו שתוכן טוב הוא תוכן שיש בו ערך לקוראים, והם מספקים אותו בנדיבות.
מילת המפתח, מסתבר, היא נתינה. ולשמוע את המילה הזו חוזרת שוב ושוב בכנס על שיווק, מה אני אגיד לכם? זה פשוט מחמם את הלב.
אז הרעיון החדש (חדש? לא ממש, אבל נניח) הוא לייצר תוכן שגורם ל"שיחה חיובית" סביב המותג. אני קראתי לזה כבר מזמן חיבור רגשי, אבל העיקר שאנחנו משדרים על אותו גל, כן?
מותגים הופכים לאט לאט להיות "בית" חם לתוכן איכותי. וכשזה קורה? הקוראים מרוצים, ולאט לאט שיחה חיובית נקשרת למותג. או אם תרצו – אנחנו מפתחים רגש כלפי מי שנותן לנו ערך, יהיה זה אדם, חברה או מותג.
עם כל הכבוד למותגים, אתם יודעים שהאהבה שלי שייכת לעסקים הקטנים. הבשורות הטובות הן, שיצירת תוכן איכותי, כזה שגורר עמו רגשות ושיחה חיובית, הוא תוכן שלמעשה כמעט כל עסק יכול לייצר, והוא לא זקוק לתקציבי ענק כדי לעשות זאת. תשאלו את היזמים הצעירים שאני מייעצת להם. הם מתחילים לייצר תכנים בעלי ערך בבלוגים שלהם, ומה אתם יודעים? הם אפילו נהנים מכך. הנה דוגמא למעצבת אופנה מקסימה, שייצרה תוכן מדליק ובעל ערך לקוראות שלה, העומדות להינשא.
ועוד כמה דברים חשובים שלמדתי ביום העיון:
- אנשים לא רק מדברים בצורה חיובית על מותגים שנותנים להם ערך, אלא גם משתפים את התוכן שלהם. כלומר, פחות חשוב לנו מי "אוצר" את התוכן הזה. כל עוד יש בו ערך, אנחנו מוכנים לשתף אותו, ובכך למעשה אנחנו הופכים לשגרירים של עסקים או מותגים.
- התוכן צריך לבוא לפני ההפצה. בעניין ההפצה אי אפשר כמעט להתחרות בגדולים, אבל באיכות התוכן דווקא כן. יצרו תוכן טוב שיש לו ערך, ולאט לאט תעודדו שיחה חיובית סביב העסק שלכם.
- תוכן שיווקי, פרסומי, כזה שעדיין מותגים לא מעטים מייצרים, יוצר שיחה שלילית סביב מותג. לאורך זמן מדובר בנזק למותג. אני מכירה כמה דוגמאות לכך. ואתם?
- מסתבר שרוב המותגים מקדמים תוכן לא טוב. תוכן פרסומי, שיווקי. גם כשיש להם תוכן טוב, הם בוחרים לא לקדם אותו מספיק.
- השיחה החיובית סביב מותג, היא ערך שאמנם קשה למדוד אותו, ותוצאותיו נראות רק בטווח הרחוק, אבל מי שמבין עניין, יודע כמה ערך יש לו. כשנוצרת שיחה חיובית סביב מותג, אנשים מתחילים לדבר עליו. ואתם בטח יודעים שתמיד עדיף שאנשים ידברו עליך, מאשר שאתה תדבר על עצמך, נכון?
- מילת המפתח לכל הסיפור הזה של השיחה החיובית והתוכן בעל הערך – התמדה. כבר אמרנו מחשבה לטווח ארוך, נכון?
שמעתם, עסקים קטנים ומקומיים? תתמידו בתוכן הטוב שלכם. תתנו מכל הלב, תשקיעו בקוראים דרך הבלוגים שלכם. אני מאמינה באמת ובתמים שזה ישתלם לכם. עוד קצת על שיווק דרך בלוגים, פה.
צריכים עזרה עם התוכן שלכם? רוצים רעיונות לנושאים עבור הבלוגים העסקיים שלכם? אני פה.
תגובה אחת