אם אתם חיים על אותה פלנטה שלי (אם כי לעיתים אני תוהה בעצמי מה היא), בטח שמעתם שוב ושוב את הביטוי הזה "שיווק באמצעות תוכן".
מה זה אומר? איך עושים את זה? ולמה חשוב לשים לב?
מה זה בכלל שיווק באמצעות תוכן?
שיווק באמצעות תוכן הוא גישה שיווקית לפיה על מנת למכור ללקוחות, עלינו לייצר תוכן רלוונטי, עקבי ובעל ערך, ספציפית עבורם. כך נוכל לקרב את הלקוחות אלינו, ורק אז להביא אותם לפעולה שיש לה ערך כלכלי עבורינו.
שיווק באמצעות תוכן הוא קצת כמו ללכת עם ולהרגיש בלי. מטרתו למכור, מבלי ממש למכור. הלקוחות היום יודעים איך למצוא מידע שמעניין אותם. וכמובן שלא מעניין אותם כשמוכרים להם! הם מחפשים מידע שיעזור להם, ואם הם מוצאים אותו אצל מותגים או עסקים, הם מחליטים בעצמם אם לצרוך אותו ואיך הם מרגישים כלפי אותו מותג (ממש כמו שאומר הספר הנפלא LOVEMARKS).
האם אתם, בתור לקוחות, הייתם מכניסים איש מכירות שאתם לא מכירים הביתה, כמו בימים עברו? הלקוחות היום חכמים יותר, טכנולוגיים יותר ואקטיביים יותר. הם אוהבים לבחור בעצמם ולא לתת לאנשי המכירות "לצוד" אותם. שיטת ה"רגל בדלת" הקלאסית שלמדתי עליה בקורס השיווק הראשון כבר מזמן לא רלוונטית.
היום, כמעט כל המותגים והחברות מבינים שעליהם לייצר תוכן כזה. ביום עיון בו נכחתי לאחרונה, דובר על תוכן כבסיס ליצירת "שיחה חיובית" סביב מותג. ומה שטוב למותגים, כמובן נכון וחשוב גם לעסקים הקטנים. אין שום סיבה שהם לא יוכלו לייצר תוכן שישתלב עם הגישה הזו.
לא עוד פרסומות שדוחפות לנו את המוצרים, בין אם זה מעניין אותנו ובין אם לא. הגישה השיווקית החדשה הזו מעדיפה לתת ערך, עניין, השראה וידע. היא גם מניחה את התוכן כדי שיהיה זמין ללקוחות בזמן שנוח להם, ולאו דווקא באמצע התכנית האהובה עליהם, או הרצאת הטד המרגשת.
הנה כמה נתונים מעניינים:
- 86% מהאנשים אומרים שהם מדלגים על פרסומות בטלוויזיה.
- 70% מהאנשים מעדיפים ללמוד על חברה דרך מאמרים אינפורמטיביים ולא פרסומות.
- 60% אומרים שהם רוצים לחפש מוצר לאחר שקראו עליו.
- 80% מהאנשים מעדיפים ללמוד על חברות דרך תוכן דיגיטלי!
- בנוסף, שיווק באמצעות תוכן עולה בממוצע 14$ פחות פר לקוח משיווק אחר.
הנתונים מתוך הספר הזה על כתיבה און ליין.
הגישה של שיווק באמצעות תוכן נותנת קרדיט ללקוחות ומביטה במערכת היחסים בין עסק ללקוח בצורה יותר רחבה, ואולי אפילו יותר רגשית. מה הפלא שאני מתחברת אליה?
מה חשוב לדעת על שיווק באמצעות תוכן?
אם הגישה הזו מרחיבה את מערכת היחסים בין לקוח לעסק מעבר ל"זה שקונה וזה שמוכר", הרי שבסיסה חייב להיות רצון להיכרות אמיתית עם לקוחות קיימים ופוטנציאליים. זו הסיבה שיותר ויותר מותגים עוברים לנהל קהילות של לקוחות במקום פשוט לשווק להם מוצרים. הם לומדים למה הלקוחות מצפים וזקוקים, מה יעזור להם, והם משתפים אותם יותר ויותר במה שקורה מאחורי הקלעים. התקשורת היא כבר לא חד צדדית, המונולוג הופך לדיאלוג, ולכן הוא הרבה יותר מעניין!
איך ניגשים ליצירת תוכן כזה?
אם הגישה הזו מעניינת אתכם (ואם יש לכם עסק כדאי שלכל הפחות תבינו מה היא אומרת), זה אומר שאתם צריכים לעשות סוויצ' מ"אני" ל"אתם". ההבנה הזו שהתוכן שאתם מייצרים נועד לקוראים וללקוחות שלכם היא המפתח!
לאחר שהבנתם למה כדאי לכם לעבור לגישה שיווקית כזו, צאו והכירו את הקוראים שלכם! הקשבה אליהם היא כר פורה לרעיונות על ייצור תוכן מעולה. תוכן שפותר להם בעיות, שעוזר להם, שמעורר בהם השראה או גורם להם להזדהות. עוד על הכרת הקוראים, כאן.
בואו לכאן כדי לקבל כלים ליצירת תוכן כזה.
למי זה מתאים?
הגישה המכבדת הזו מתאימה לכולם! למותגים ענקיים שרוצים לייצר שיחה חיובית סביבם, לעסקים מקומיים שלקוחותיהם חשובים להם, ולבלוגרים שהקוראים נמצאים בראש מעייניהם ורוצים לתת להם ידע וערך. היא מתאימה לכל עסק שמערכת היחסים עם הלקוחות חשובה לו, והוא מוכן להשקיע בה. מכיוון ששיווק באמצעות תוכן יכולה להיות גם שיטה שיווקית זולה יחסית, אין סיבה שעסקים, קטנים כגדולים, לא ישתמשו בה.
קצת המשך קריאה
רוצים לקרוא עוד קצת על שיווק באמצעות תוכן?
- תוכלו לקרוא בפוסט המצוין והמקיף הזה של דימה מיזמניק.
- קצת על ההיסטוריה של שיווק באמצעות תוכן.
- ועוד מאמר על שיווק באמצעות תוכן, מרכיביו, מה חשוב בו ואיך מתחילים לייצר אותו.
אם אתם אוהבים את הגישה הזו כמוני, ובא לכם ללמוד עוד עליה (או שפשוט אין לכם כוח לקרוא את כל המאמרים האלו) , אתם מוזמנים לקורס הדיגיטלי החדש שלי, שיכניס אתכם לאט ובטוח לעולם הזה, ויתן לכם את כל הכלים ליצירת תוכן בעל ערך לקוראים וללקוחות שלכם.
זקוקים לליווי אישי כדי לשווק באמצעות תוכן? דברו איתי ונקבע.
6 תגובות
כמו תמיד, הרבה מידע והרבה ערך למי שרוצה להגיע לקהל המדוייק והנכון לו.
תודה יקירתי 3>
פוסט נ ה ד ר, עם כ"כ הרבה ערך
תודה לך !
תודה יקירה שלי <3