דיברנו בפוסט הקודם על חשיבותו העולה של מיתוג המעסיק, ועל הקשר שלו לעולם התוכן. הפעם אני רוצה להתמקד בתוכן עצמו.
תזכורת – המטרה של מיתוג מעסיק היא למשוך אנשים בעלי ידע ומיומנות, ואז לשכנע אותם לעבוד איתנו פשוט כי הארגון הוא מקום נהדר לעבוד בו.
כיום, הארגונים נאלצים לתפוס את תשומת הלב של מועמדים פוטנציאליים, ולתחזק אותה בתוך עולם שמפוצץ בתוכן. לכן כדאי מאוד שהתוכן יהיה מעניין ואפקטיבי, ויתיישר עם התרבות הארגונית.
למה התוכן של הארגון חשוב כל כך?
- אנחנו חווים היום עומס של פרסומות, מה שכמובן גורם מצד אחד לאנטגוניזם וחוסר אמון, ומצד שני לעיוורון שפיתחנו לפרסומות. הן מרצדות להן ואנחנו מתעלמים מהן – מן מערכת יחסים שכזו.
- כמות ההתקנות של תוכנות לחסימת פרסומות רק עולה. כלומר לא רק שמאסנו בפרסומות, אנחנו מוכנים לעשות פעולה כדי לא לאפשר להן לצוץ לנו מול העיניים.
- אנשים מעדיפים לשמוע על החברה מעובדים בה ולא מפרסומות. המידע הפנימי הזה נתפס (ובצדק) כמהימן הרבה יותר. בעידן של פייק ניוז, אי אפשר לבטל את זה.
- יש כלל כזה בספרות שאומר "Show, Don't Tell" – מנהלים יכולים לספר עד מחר שיש אוירה נעימה במקום העבודה, אבל עובד אחד שמראה שבעצם זה לא ממש עובד ככה, יהרוס את כל הפאסון.
- הקהל רוצה גיוון ורלוונטיות – אם מאסנו בפרסומות, הרי שהעולם נדרש לדרכים יצירתיות ושונות כדי לספר לנו ולשכנע אותנו לקנות.
- שיווק באמצעות תוכן, שיטת השיווק היחידה שנשארה, עפ"י סת' גודין, נתפס כ"NATIVE" במדיה בו הוא נמצא. במקום פרסומות נותנים לנו תוכן שיש בו ערך, מקרבים אותנו רגשית, וגורמים לנו לפקפק קצת פחות בכוונות.
- תוכן שיש בו ערך, סיפור מעניין או השראה, מאפשר לאנשים להסיק מסקנות משל עצמם – לא דוחפים לנו את המסקנה בכפית של כסף לפה. ואנחנו אוהבים את זה.
- כיום, פשוט הרבה יותר לייצר תכנים. יותר ויותר חברות ומותגים מבינים שהתוכן הטוב הוא סיפורים קטנים, יומיומיים של עובדים ולקוחות, אפילו כאלה שמצולמים דרך הסמארטפון. האותנטיות מנצחת את המסחריות.
אז אילו סוגי תכנים עובדים מעולה במיתוג מעסיק, וגורמים לחוויה חיובית?
הנה כמה דוגמאות לתכנים שמעסיקים טוענים שעושים את העבודה:
- פרסים שעובדים זכו בהם. מועמדים פוטנציאלים שרואים שאתם גאים בעובדים שלכם, ירצו גם לגרום לכם לגאווה😊
- פעילות קהילתית וחברתית של הארגון. לא סתם התחום של אחריות חברתית מתפתח – הוא מעיד המון על הארגון, ומשנה את דעת הציבור עליו. אלו לא חייבים להיות אירועים בומבסטיים. גם שעת התנדבות קטנה יכולה להראות שאכפת לכם.
- תכניות ארגוניות שקשורות לגיוון תעסוקתי, מגדרי וכד' (GE עושים עבודה מדהימה בנושא, תציצו), או פשוט תמיכה בכאלה – מראה עד כמה הארגון שלכם פתוח לקבל עובדים שונים. הנה עוד דוגמא לפוסט קטן מהאינסטגרם של Hubspot.
- תכנים שקשורים לפיננסים של הארגון. כשארגון פותח את הדוחות שלו, את השכר של מנהליו וכד', מועמדים פוטנציאלים תופסים אותו כאמין, ככזה שאין לו מה להסתיר. הולך יופי עם הטרנד של השקיפות בשנים האחרונות.
- הצגת עובדים, חוויות של עובדים, סיפורי מקרה, יום בחיי עובד וכד'. תכנים כאלה מראים את התרבות הארגונית בלי לדבר עליה. ובכתיבה, מה שאפשר להראות תמיד עדיף על לספר. תציצו לדוגמא בפוסט הזה באינסטגרם של מלונות Marriot.
- ראיונות עם עובדים שחושפים סיפורי חיים מעניינים. ראיונות הם כלי חזק שיוצר אמינות ויעשה נפלאות לארגון שלכם. עוד על כוחם של ראיונות במיתוג מעסיק, בפוסט נהדר של שותפתי, נגה שנער שויער.
- ערכי הארגון. וגם פה, כדאי להראות ולא רק לדבר. הנה דוגמא מאטסי, חברה שיש הרבה מה ללמוד ממנה.
- דברים שהארגון מציע לעובדיו – זה לא חייב להיות נופש בקריביים. גם שעות עבודה גמישות, אפשרות לעבוד מהבית או חדר כושר מסובסד הם דברים חשובים שמעידים על התרבות הארגונית ועל היחס של הארגון לעובדיו.
- וכמובן – תכנים שפשוט כיף להתחבר אליהם – משחקים, סקרים, עובדות משעשעות.
ואולי הכי חשוב? ארגון שבאמת דואג לעובדיו, שכיף לעבוד בו, ושתורם לקהילה שסביבו, צריך יותר מהכל – פשוט להיות כזה. החלק של להראות הוא כבר החלק הקל, או כמו שאומרים, פשוט – Walk the talk.
והשלב הבא? הפצת התכנים. לא פחות חשוב לגרום לתוכן הטוב שיצרתם להיראות.
איפה נשים את התכנים המעולים האלה שממתגים אותנו?
- באתר של החברה או באזור הקריירה של המותג, לשם צפויים להגיע מועמדים פוטנציאליים.
- בלוג החברה או בלוג הקריירה (עוד אין לכם בלוג עסקי? בואו לכאן ותבינו למה חשוב שיהיה לכם אחד).
- מדיה חברתית – כי כולם נמצאים שם. חשוב לייצר בפלטפורמות בהן כולם מסתובבים שיחה חיובית על ידי תכנים אנושיים, אותנטיים ובעלי ערך.
- לוחות משרות – אמנם פחות ופחות אנשים מגיעים דרכם, אבל לא כדאי לבטל את האמצעי הזה לתקשר דרכו עם מועמדים פוטנציאליים.
- פרסום מסורתי – לא מעט חברות כבר עושות זאת- במקום פרסומות שרק מוכרות, הצגת מאחורי הקלעים, סיפורים אנושיים, רגעים יומיומיים. וזה עובד!
- קמפוסים של מכללות ואוניברסיטאות – דרך מצוינת להגיע למועמדים פוטנציאליים שאוטוטו נכנסים לשוק העבודה.
מקווה שנתתי לכם כמה רעיונות על איך למתג את הארגון שלכם עבור מועמדים פוטנציאליים, באמצעות תוכן.
רוצים למתג את הארגון שלכם טוב יותר באמצעות תוכן? בשביל מה אני פה? פרטים כאן.